Det fortsätter snöa

Armageddon är kanske att ta i. Men snön ställer till det. Folk kommer inte in i sina bilar vars dörrar har frusit igen och de som väl gör det slirar runt på sina sommardäck. För mig personligen har det mest inneburit några inställda engelskalektioner, vilket kanske på sätt och vis varit mest positivt. 


Trädgården nu. Nånting säger mig att apelsinträdet inte mår så bra.


Nu har det snöat i tre dagar. Utför en säker mätning av snödjupet med hjälp av lyktan i trädgården.


Tror det är första gången jag ser istappar här nere. Markisen börjar se rätt farlig ut.


Och Pigna ja. Om du nämner gå ut till henne så kan du vara ganska säker att hon skyndar sig hit. Till sin säng vid elementet.

Jag såg grannen skotta sin lilla ingång idag. Trodde inte någon ägde en snöskyffel här. Funderar just på vad städerskan som brukar sopa och skura vår gemensamma gång där ute gör nu, när den är helt snötäckt?

Kommentarer
Postat av: Fanny

vilken underbar liten tjej! det är en av mina drömraser :)

2012-02-10 @ 07:55:09
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Veronica

Tack!

Ja hon är underbar, åtminstone när hon sover. :)

Du verkar ha en charmig trubbnos du med.

2012-02-10 @ 11:22:54
URL: http://unabellavita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0