Mer Supercalifragilisticexpialidocious än Hills are alive

Då bilderna från förra inlägget togs kände jag mig lite som Julie Andrews där hon skuttade fram sjungandes på de gröna kullarna i Sound of music. Idag kände jag mig mer som en annan av hennes karaktärer, nämligen Mary Poppins. Kan som inte låta bli att tänka på henne där jag med paraplyet i högsta hugg, inte hoppandes runt vattenpölarna (för jag hade turligt nog valt att ta gummistövlar på fötterna) utan snarare forcerandes fram tar mig hem efter att ha gjort hembesök hos två tvillingpojkar för att lära ut lite engelska.


Det regnar duktigt där ute. Så duktigt att mördarsniglarna tar skydd under taket vid vår ytterdörr.


Kan förövrigt berätta att det inte är så lätt att hitta rätt lägenhet att ringa på hos. Speciellt när man inte riktigt kommer ihåg vad de hette i efternamn.

Nu ska här lagas lite kyckling al vino, så får vi hoppas Andreas hittar hem från Frankrike snart. 
Buon weekend! /V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0